Pagina 1 din 1

Linie telefon gratuita si adresa mail Ministerul Sanatatii

MesajScris: 30 Ian 2009, ora 23:33
de Liliana
Linie gratuita de telefon pentru medicii si pacientii din spitale
Pacientii si medicii pot sesiza de acum problemele legate de asigurarea asistentei medicale, la numarul de telefon gratuit 0800.800.885, disponibil de luni pana vineri, intre orele 8.00 si 18.00, potrivit anuntului ministrului Sanatatii, Ion Bazac.

"Am infiintat aceasta linie telefonica pentru ca vrem sa aflam mai repede atat problemele pacientilor, cat si ale celor care lucreaza in sistemul medical. Vrem sa sune si omul care a stat la coada o ora-doua desi nu se mai putea tine pe picioare, dar si medicul care vede 50 de pacienti pe zi si nu-si mai vede capul de treaba. Dar nu e o linie de para, e o linie de idei", a precizat Ion Bazac.

Linia telefonica gratuita va fi deservita de o echipa operativa din minister care va inregistra apelurile si va selecta problemele in functie de specific, pentru a fi ulterior transmise directiilor specializate. Toate apelurile vor fi inregistrate, iar orice forma de abuz, cum ar fi injuriile sau apelurile multiple nejustificate, va fi sesizata autoritatilor competente.

Dupa linia gratuita de telefon Ministerul Sanatatii pune la dispozitia medicilor si pacientilor si o adresa de email
Ministerul Sanatatii a decis sa receptioneze sesizarile privind problemele din Sanatate si prin e-mail, la adresa cetedoare@ms.ro. Hotararea a fost luata in urma numarului mare de apeluri inregistrate la numarul gratuit 0800 800 885, care a determinat supraaglomerarea liniei telefonice si imposibilitatea tehnica de preluare a tuturor apelurilor. Astfel, pacientii si medicii pot semnala acum problemele cu care se confrunta in sistemul medical si prin e-mail, cele doua instrumente functionand simultan.
Institutia ii incurajeaza pe cei care pot face uz de mijloace electronice sa foloseasca adresa de e-mail cetedoare@ms.ro, pentru a permite utilizarea numarului verde preponderent celor care nu au astfel de posibilitati.

Cele doua instrumente stau la dispozitia pacientilor, care pot sesiza probleme in asigurarea asistentei medicale, precum si a medicilor, care sunt incurajati sa informeze Ministerul cu privire la problemele intalnite in exercitarea profesiei.

Surse:
- http://www.infomedik.ro/1/info-medical/ ... pitale.php
- http://www.infomedik.ro/1/info-medical/ ... _email.php